Krátce po Kodiaqu, mladoboleslavská automobilka představuje další SUV. Tato novinka dostala jméno Karoq. Své jméno získal nový vůz podle vesnice v albánských horách. Ve výrobním programu vystřídá dosluhující model Yeti.
Ačkoli nová řada Yeti bude již z výrobní linky sjíždět pod tímto označením, doslovným nástupcem Škody Yeti, však Karoq není. Technicky je spřízněný se Seatem Ateco. Ale rozhodně se nejedená o žádná identická dvojčata. Oproti své sestře ze Seatu, má Škoda Karoq změněnou zadní a přední část. I interiér škodovácké novinky je jiný a ve srovnání s Atecou je možná méně nápadný. Dobře je to vidět například na štítu přístrojů.
Škodovácká elegance, zpracování a kvalita
Linie Škody Karoq zcela určitě nezapřou eleganci „ostříleného šípu“. Všechny linie tohoto mladoboleslavského nováčka jsou čisté a hladké. Karoserie je dokonale vyvážená a jak se na správné SUV patří, dostatečně robustní, s výrazným zadním převisem.
Co se týká interiéru, tak tam hledejme jeho staršího bratra Škodu Kodiaq. Najdeme zde totiž doslova stejné prvky. Na přístrojové desce rozhodně zaujme velký dotykový multimediální displej multimediálního centra, dalším velmi výrazným designovým prvkem, jsou na výšku vyvedené velké otvory klimatizace. Středový box před řadící pákou je také převzatý z Kodiaqu a skoro stejné jsou i mřížky z klimatizace, hlavice řadící páky nebo vzpěry středové konzoly. Parkovací brzda je elektricky ovládaná a klasickou brzdící páku tedy nahradilo malé tlačítko. Podobnost mezi zmíněnými sourozenci je tedy víceméně nápadná.
Klasika mezi SUV
Největší rozdíl mezi auty je v jejich velikosti. Škoda Kodiaq patří se svojí délkou 4,7 m, mezi velká SUV, což ji řadí do vyšší třídy. Naproti tomu Karoq, který je dlouhý 4,38 m je typickým zástupcem klasického SUV. Velká část chybějících centimetrů padla na úkor zavazadlového prostoru, který je o 22 cm kratší. To bohužel způsobí, že do něj naložíte o celých 1300 l méně než do Kodiaqu.
Ovšem uvnitř vozu se rozhodně stísněně cítit nebudete. S šířkou 151 cm uvnitř vozu, se vám bude cestovat opravdu příjemně. Jedinou nevýhodou, je pouze a již zmiňovaný, snížený objem kufru a oproti Kodiaqu, absence dvou přídavných sedaček v něm. V kufru se nacházejí různé organizéry a háčky na tašky.
Karoq bude zpočátku k dispozici s pěti výkonnými verzemi motorů. Mezi nejzajímavější patří bezesporu litrový tříválec 1.0 TSI/85 kW A 1.5 TSI/110 kW. Verze s pohonem všech kol bude k dispozici pro výkonnější motorizace.
Karoq? A pro koho?
Jestliže je Kodiaq velké SUV, určené pro manažery, na jakou skupinu bude cílit Škoda Karoq? Škodovácká novinka by měla oslovit zejména rodiny s dětmi, ale i ty, kteří na jeho většího bratra finančně nedosáhnou, ale chtějí si koupit pořádné a kvalitní české SUV.
Model Škoda Karoq se začne prodávat již v polovině října tohoto roku.
.
Moderní systémy Škoda Karoq:
· Digital Instrument Panel
· Infotainment s velkou obrazovkou 9,2 palce
· Full-LED světlomety
· Bezdotykové ovládání pátých dveří
· Zásuvka na 230 V
· Vyhřívaný volant
· Vzdálená komunikace přes chytrý mobilní telefon
· Adaptivní tempomat
· Asistent hlídání jízdy v jízdním pruhu
· Kontrola mrtvého úhlu
· Systém automatického nouzového brzdění
· Kamera dopravních značek